DANDY’S TABLE – DEKADENTA DRINKUNDERLÄGG TILLVERKADE AV SVENSKT PAPPER

dandystable

Nu lanseras Dandy’s tables eleganta e-boutique dandystable.se med dekadenta drinkunderlägg designade och tillverkade i Sverige på miljövänligt kvalitetspapper från Lessebo Bruk. Bakom den extravaganta Dandy står de tre kreatörerna från Studio Atlas.

Dandy har det kreativa sinnet som aldrig slutar skapa. Nästan tvångsmässigt konstnärlig. Vissa känner avund, andra förstår det inte. Men låt dig inte luras av den fåfänga utstrålningen. I strävan att alltid vara steget före kan man ibland uppfattas en aning arrogant. Men tanken är inte vara oförskämd. Inte alls.

Under den glänsande fasaden med den excentriska estetiken döljer sig en enkel varelse. En jord-nära och simpel figur vars enda ambition är att få dansa på bordet iklädd en sensationell skrud.

Kollektionen innehåller åtta kreationer att kombinera och byta ut när andan faller på. En Dandy vet att man inte ska visa sig i samma skrud mer än en gång, men någonstans där inne finns ett vurmande för miljön.

Dandy med ett samvete Dandys produkter är tillverkade av svenskt kvalitetspapper från småländska Lessebo Bruk som rankas bland de mest klimatvänliga tillverkare inom pappersindustrin. Lessebo Bruks papper Colorit är klassat som ett av Europas bästa både vad gäller kvalitet och miljöpåverkan genom koldioxidneutralitet.

Om Studio Atlas Trion bakom Dandy’s table utgörs av fotografen Hannes Söderlund, art directorn Robin Grann och copywritern Caroline Björkgren. Tre kreatörer som sedan oktober 2013 kreerar tillsammans under namnet Studio Atlas. Dandy’s table är det första gemensamma projektet.

För mer information vänligen kontakta:
Caroline Björkgren, Studio Atlas, 073 509 48 54, info@dandystable.se